söndag 14 november 2010

tapetsering o städning

japp idag har vi haft fullt upp med att tapetsera vårat datarum/gästrum. o jisses vad fint det blir. Älskar den tapeten vi valde. Hade gärna haft den i vårat sovrum..men men så blev det inte nu. har en vägg kvar nu sen är vi klara...tapeten räckte inte så vi får beställa flera rullar imorgon. Vi har räknat fel på någe sätt så det blev en vägg som det inte räckte till. längtar så tills det blir klart. Vill börj inreda nu o ställa iordning. Har köpt en jätte snygg hissgardin på vita rummet som ja ska sätta upp o så jätte snygga krukor..åååååh kan det inte bli klart snart :)

Den här dagen har vi typ bara städat o tapetserat. Haft en lugnt o skön dag. Fått lite rent o snyggt här hemma..men bara på nedervåningen. Uppe är det fullt i skit o en massa saker. Det får ja ta tag i när tapetseringen är klar. ingen idé att börja med det nu när vi har alla saker omkring spridda där uppe.

fasen vad det är skönt med lugna helger. Saknar inte alls partylivet. Trivs ypperligt med mitt lugna familjeliv. tacka vettja att sitta hemma o mysa med Pierre & Oliwer och våra kära vänner ist för att snubbla runt full inne på statt/harrys :)

Pierre va iväg på kryssning fredag till lördag med sitt jobb, då passade Helena o ja på att ha en tjejmys kväll. Vi la ansiktsmask, färgade våra ögonbryn o ja färgade håret. Att rå om mej själv det va allt på tiden. Måste försöka få in det i mitt schema..haha...vi åt massa gott o hade mys! Sen på lördag åt vi en god frukost. Oliwer va såklart med oss :) Sen gick vi till stan o kollade läget o sen hem. Pierre kom hem vid 20 tiden lördag kväll o hade en överraskning med sej till mej. En giorgio armani parfym! o det va precis den som ja ville ha. den luktar såååååå gott!! I am in love! Verkligen en ny favorit. Så tack så mycket min älskling!

Nu är Oliwer hos sin mormor. Han ville sova där inatt så det fick han. Han älskar verkligen sin mormor. Vad skulle han göra utan henne??!! Plutten lilla. han säger jämt mormor o tecknar att han vill sova där. Så idag fick han göra det. O det passar bra för imorgon ska jag till arbetsförmedlingen o sen ska Pierre o ja på teckenspråks kurs. Ja vi har börjat gå på det så vi lär oss. Det är skit kul! o man märker att Oliwer oxå tycker det är roligt när vi kommer hem o försöker lära honom oxå, men det är väldigt svårt att få in det i vardagen. Det måste vi verkligen få igång. Att göra tecken med varandra..vi har bestämt att minst en halvtimmme om dagen somvi BARA talar teckenspråk med varandra..hihi..det går väl sådär..men vi kommer allt nå vårat mål! Men Oliwer har ju blivit så duktig att prata nu oxå så det är skit kul!!
idag satt han på toaletten för första gången på en såndär liten toaring. Han hatar ju att sitta på pottan o toan för att han är ju så stel i benen, men idag gick det jätte bra :) Så nu är det bara att börja träna ordentligt med honom, men direkt efter att han suttit på toa så tog ja på honom en blöja. Gissa vad han gjorde :) jo såklart så bajsade han i blöjan...hahaha inte på toan utan i blöjan såklart..hihi pluttisen!

Lägger in lite bilder från helgen :)
Ne nog skriver för idag! Nu ska ja mysa ner mej o soffan med min älskling. Natti natti








Nu är vi på gång med tapetseringen :)

1 kommentar:

  1. Oh, jag vill också lära mig teckenspråk. Försökte med det på gymnasiet men jag har typ tappat allt.

    Vi får utbyta språk erfarenheter när jag kommer hem. Du lär mig lite tecken och jag lär dig lite franska ;)

    Hoppas att allt är bra annars! Saknar er, så skaffa skype ;)

    Kramar!

    SvaraRadera