onsdag 14 april 2010

öroninflammation, hosta och pencilin

Ja herregud!!! Tänk att min son nästan aldrig får vara frisk. jag fattar inte hur man kan få vara så mycket sjuk som han är. jag lider verkligen med honom. O det är både jobbigt för honom och för mej! idag vakna vi kl:07:30. Oliwer bara grina o grina...han va jätte ledsen. Ville absolut inte äta frukost. Vi hade en tid kl:09 till barnmottagningen då vi skulle upp o ta blodprov eftersom han har varit dålig nu sen i torsdags. Så jag gjorde iordning honom medans han bara grinade. Så ja frågade om han hade ont någonstans. JAAAA! sa han o pekade på högra örat. Min lilla plutt...tur att vi skulle upp o ta prover på honom. Väl framme så fortsatte han att grina. Sköterskan som va de(som vi träffar ofta) Sa att hon inte kände igen honom eftersom han va så ledsen hela tiden. Oliwer som bukar vara så glad! ja jag vet..nått fel är det. Dom tog blodprov på honom som inte visade nått men ja berättade att han ahde pekat på örat o att han hade ont. Så vi fick träffa doktorn.O visst har han öroninflammation i det högra örat. Så det blir en kåvepenin behandling nu i 5 dagar. Och så fick vi öka dosen på hans astma medicinen hör hon(läkaren) hör att han rosslar när han andas. Så nu får vi väl ändå hoppas att med den här kuren ska han bli frisk!
När vi kom hem så fick ja i honom lite smörgås iaf sån tittade vi på film o så gick vi o vilade lite. Efter vilan så åt vi lite mat sen tog vi faktiskt en promenad till stan i det fina vädret. Jag skulle köpa en vårjacka till Oliwer. Nu börjar det ju bli så varmt så vinterjackan blir han alldeles svettig i. Skönt nog så piggnade han till efter att han fått sovit lite. Och frisk luft är väl bara bra?? lr??? ja jag hoppas verkligen inte att det gör så han blir sjukare iaf.

Nu ikväll fick vi finbesök :) enda ifrån järpen :) Min kusin Helena och hennes dotter Tilde och så syrran Lina kom förbi en sväng. Jätte kul o träffa Helena & Tilde. Har inte sett dom på jag vet inte hur länge...man ses ju inte så ofta när hon bor typ 65 mil härifrån. Så det va jätte kul o träffa dom.! <3

Oliwer hostar lite nu men ja hoppas att vi ska få sova inatt..jag är trött..känns som att ja inte har sovit en hel natt på jag vet inte hur länge. Vi hade aldrig det där problemet när Oliwer va nyfödd som de flesta småbarns föräldrar har. Att de aldrig får sova. Oliwer sov 12 timmar varje natt när han va bebis. O han gör det fortfarande när han är frisk. Men nu när han har varit dåilig så tycker ja att ja är vaken mer än vad ja sover. Så nu vet ja hur det är att vara " nybliven" förälder..hihi.
Ne nu tror ja sängen kallar på mej. imorgon kommer ju Theres oxå så det är bäst ja lägger mej så ja orkar upp :)
På måndag börjar ja jobba! Ska bli så jääääääädra gött!! Hoppas bara att oliwer håller sej frisk nu efter den här kuren med pencilin!
Natti natti xoxo






Oliwer piggna till på kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar