torsdag 11 februari 2010

Socker socker socker


Hej! Jag heter Ida och jag är sockerberoende...japp...så är det..fy fasen säger jag bara..det har verkligen blivit jobbigt! jag tänker bara på godis, kakor & choklad!!!! Ja allt sött gott...de bara snurrar i huvudet på mej. Får ja inget under en dag blir jag tokig. Fan det är så jobbigt. Nu har ja bestämt mej för att jag måste verkligen ta tag i det. Min kropp mår inte bra utav det. jag är trött, har ofta huvudvärk och det ständiga suget! Åh kan bli galen på att gå runt o vara sugen hela tiden. Så från o med idag är det första dagen på mitt nya liv. O nu menar jag det verkligen. jag ser ju på både mej o Pierre vad sockret har gjort med oss...det är inte roligt att se. jag måste få Pierre att förstå det oxå. Vilket inte är det lättaste kan ja lova... men som sagt nu har ja iaf bestämt mej. Får hoppas att han ser hur ja kommer må bättre så han oxå tar tag i det. Så håll tummarna att jag ska klara att behärska mej. Jag ska fan klar det..utan socker 30 dagar..sen får ja bara äta lördagsgodis en gång i månaden. Japp det har ja bestämt. jag måste göra nått drastiskt. Får ha med mej frukt ist...även om det är fruktsocker så måste ju det vara bättre än vanligt godis. Lr morötter...det är ju gått...de får ja ha med mej i väskan hela tiden..hihi...morotskvinnan..haha.
Sitter o kollar på biggest loser just nu. jag blir verkligen imponerad av deras vilja att verkligen kämpa. Nu jädrar ska ja med bli duktig. Ska kunna bli imponerad av mej själv..att jag oxå klarar av nått!! Så ska ja försöka komma igång med mina pw igen oxå..det är både skönt o avslappnande att komma ut på promenad. Få rensa hjärnan lite. Nu måste ja framför allt peppa mej så jag blir av med sockerberoendet iaf!!!!
Skulle vilja ha en crosstrainer hemma..så man kan träna lite hemma dom dagarna som man inte tar sej ut....men men...ska försöka få med mej Pierre till ceveds o kolla imorgon :)
Ne nu ska ja kolla klart på biggest loser...bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar